Wednesday, September 15, 2010

Kecik kecik dah bajet gangstor !



Umi cakap.."sedar tak umi ayah dah keluar masuk ofis pengetua since u were standard 1 sampai sekarang ? Bilanya yang umi ayah tak perlu jumpa pengetua ija ?? "





GULPPP !!!



Haih. Bila pikir-pikir balik, Umi is right. Since standard 1 ayah keluar masuk office pengetua becuase of me. Why ? For all reasons yang wujud. Sorry ma, sorry pa. I know, I'm such a pain in the ass.


Masa standard 1 tu...ingat lagi. Tajuk kisah ni aku bagi title as...Ija 50sen !

My worst tragedy as a very young kid. Aku sekolah petang masa tu. Habis je sekolah, selalunya aku akan terus naik bas sekolah untuk balik rumah. Kebetulan pula hari tu duit belanja aku ada baki 50sen. So aku pun berlari-lari anak lah ke kantin nak beli aiskrim batang 50sen. Dan dan masa tu ramai pulak budak-budak nak beli jugak. Berebut-rebut lah semua orang nak beli aiskirm. Aku baru standard 1. Badan kecik lagi. Nak menyelit-nyelit tu punyalah payah. Makcik kantin tu pun terbaik, buat kerja kalah siput belakang rumah aku. Nak dijadikan cerita, nak beli ais krim punya pasal, aku tertinggal bas. Masa tu aku baru sampai kat depan gate sambil pegang aiskrim. Tengok-tengok bas dah gerak. Aku kejar-kejar tapi tak dapat. Sumpah sedih...kalau lah ada flashback cam dalam movie tu, sure korang sedih gak tengok budak kecik pegang aiskrim sebelah tangan, dengan bawak beg sekolah besar gabak, kejar-kejar bas tapi tak dapat. Comel kan ?? HEHE.....


Aku panik taktau nak buat apa. Terus aku masuk gate balik and duduk kat pondok taktau nak buat apa. Aiskrim tu aku buang sbb dah tak lalu nak makan. Babi betul. Punya lah payah nak berebut, tak makan gak aiskrim tu. Haih. So aku pun melangok jela. Then aku merayau kat sekolah tu sampai maghrib. Aku nak call umi tapi aku takde syilling dah. Nak mintak orang segan. Masa kecik-kecik dulu mana lah aku berani sangat. Nasib baik ada kakak tu perasan macam aku tengah in need of help, so dia call kan ofis umi. Tapi not reachable pulak. So..aku taktau sangat dah nak buat apa, aku tunggu kat luar gate sampai lah tengah malam. Aku duduk kat tepi kaki lima tu hoping that kereta bapak aku akan tiba-tiba lalu. Aku macam bajet lah yang bapak aku akan datang jemput gak. Around 11pm I think, aku dengar ada suara jerit nama aku


"ija...ija...ija !!!"...


Aku turn tengok bapak aku tengah jalan sambil jerit nama aku. What a relief ! Sumpah aku cakap. Aku tak pernah rasa happy jumpa bapak aku macam aku jumpa dia malam tu ! So esoknya, bapak aku pergi jumpa pengetua sekolah sebab tak pentingkan keselamatan pelajar. Ada ke patut guard biar aku tunggu kat kaki lima luar gate sekolah ?? Aku sorang sorang pulak tu. Aku budak kecik lagi...sumpah taktau pape. So that was the first time bapak aku masuk office pengetua.... And ada rules baru dikuatkuasakan. Aku tak ingat apa. Tapi sebab aiskrim 50sen, bapak aku bertekak dengan pengetua. Haha.





Second time masa aku standard 6 ! Kisah ni aku bagi title as.... too much of sex education for me !


Masa tu, ada penceramah datang bagi ceramah to standard 6 students yang baru nak datang haid...and at the end of the ceramah, the speaker bagi peluang kat sape-sape yang ada questions. Well, I don't have any actually. So me and my friends cam saja-saja lah nak tanya soalan banyak-banyak utk melewatkan masa taknak masuk kelas. So happen, kitorang dah taktau nak tanya apa, suddenly I remembered reading this question in a magazine. So kitorang pun tulis atas kertas and my friend pergi hantar kat depan. Muka speaker tu terus berubah bila baca kertas kitorang. Then dia cakap...


" Arr...mintak maaf, saya rasa soalan ini tak sesuai untuk saya jawab. Siapa yang tanya ni ?"

And I was like...huh ?? My friends semua point out to me lah kann..of course! Pastu speaker tu cakap if nak tau the answer, come nad see her after the ceramah. Tiba-tiba pulak semua orang sibuk nak tau what's the question...so after being pushed and approved, the speaker pun read my question OUT LOUD !


" Kalau air mani masuk dari mulut, boleh mengandung tak ?"


WHAT THE EFF kan ? I know ! I was a kid okay ?? And kitorang just nak lewatkan masa kelas je. Tak pikir pun that question boleh jadi kontroversi.



Dipendekkan cerita, aku kena panggil dengan pengetua and guru displin and kena maki kaw kaw punya ! Sampai pengetua tu cakap, if you don't get 5A's for UPSR, you get out from my school ! Bila kau naik atas stage amek sijil, terkejut muka pengetua tu! HAHA. Of course,my parents were informed. Before that pun, ada satu kes gak. Aku dituduh meraba orang. Ada orang mengadu kat parents dia and parents dia mengadu kat pengetua. Yang peliknya, tukang ngadu tu bukan orang yang kena tu!! Penyibuk betul.


Cerita dia cani..aku dengan kawan-kawan semua was joking around je main enjet-enjet semut. tapi style kitorang main lain sikit. Kitorang main from kaki sampai atas. The girl yang aku dituduh meraba tu was my own friend, Izaan. At that time die pakai pinafore (is that how u spelled it? wtv) and turn aku yang enjet-enjet semut kat dia from kaki sampai atas. Somehow Izaan nanges because aku cubit kuat sangat. Yang si pengadu tu nampak and ingat aku raba Izaan. So dia mengadu kat mak dia konon takut nanti dia pun kena. Like OMG !!! wtf gila. My parents keluar masuk office pengetua lagi pasal dua benda ni.



And the rest...dari aku sekolah menengah sampai ke UIA ni. Malas dah nak cerita panjang2...Alah korang pun tahu. Common things yang boarding school students selalu kena. Fly lah, buli lah, all those shits lah. Typical stuff. Boleh dikatakan quarter of students in my high school kena macam aku kena. So malas nak cerita. Paham-paham sendiri lah kisah remaja yang tengah berubah hormon. HAHA.




I'm sorry ma, pa. Taktau dah nak cakap apa. I don't only let both of you down. I let myself down too.... :((




ngeng.

No comments:

Post a Comment