Sunday, July 4, 2010

I don't talk craps sometimes.

Dia cakap aku perempuan liar. Dia cakap taknak cari aku lagi. Dia cakap jangan anggap dia kuli.
Aku cakap aku tak buat jahat. Aku cakap jangan pergi. Aku cakap aku perlukan dia lagi.
Aku pentingkan diri kah ?
Aku bahagia bila bersendiri. Tapi aku masih perlukan teman disisi. Bukan bermakna aku anggap kau kuli.
Aku bukan jalang. Aku bukan murah. Aku masih ada harga diri.
Ini bukan zaman 60-an. Aku bukan trophy wife.
Ini zaman dunia baru. Aku superwoman.
Aku ada suara, aku punya kuasa, aku miliki hak sendiri.
Penindasan bukan kesukaan aku. Kebebasan pilihan aku.
Hey perempuan, dengarkan suara aku. Jangan lemah.
Biar apa kata mereka. Kita punya diri, kita punya suka.
Asal tahu pegangan, asal tahu usul diri, asal letak kaki atas bumi.






ngeng.

No comments:

Post a Comment