Saturday, June 11, 2011

yes, i'm offended.



Bukan nak perasan, tapi memang dalam family, antara aku, Farah and Along, aku yg paling kononnya ada rupa lebih sikit dari yang lain. Ini bukan kes angkat bakul sendiri yea, tapi memang diiktiraf dari kaum family. Aku yang lagi terang2 lawa dari Along aku pun, suami dia boleh cakap, "Along lagi lawa dari Erra Fazira"...


Memang statement yang sangat konfiden dari Abg Saiful. Dia sangat sayang Along sampai dia rasa Along lah wanita tercantik di dunia bagi dia. Along is his everything, perfect in every single way. Padahal ada je lemak kiri kanan, hidung kembang sikit lagi dari aku, bontot besar. Tapi Abg Saiful yakin sangat yang Along lagi lawa dari Erra Fazira. Tergelak besar aku dgn Farah masa dgr statement Abg Saiful. Dah kena mandrem ke ape ?? Tapi kitorang tahu, Abg Saiful memang sangat sayangkan Along smpi dia rase Along yang paling terhebat.








Itu, aku sangat kagum.








You see, honesty is very important in every relationship, yes no doubt. But there are certain things yang kita perlu buat untuk jaga hati. Tipu untuk jaga hati takpe, jangan tipu untuk jaga tembelang. Ini baru betul orang kata tipu sunat. Menipu untuk jaga hati tak salah.





Bila aku tanya pada kau, "siapa lagi lawa ? saya ke dia ?.. awak jawab je jujur2.. " ...Don't you know that no matter who do you think is prettier, the answer should be me ? A woman likes to feel appreciated. Likes to be adored. Likes to think as if she's the only person that is everything to a man's heart no matter how many flaws she has. So when you answered "dia".... do you have any idea how frustrated I was ? Lagi-lagi bila tahu kau jujur habis, bukan bergurau. Aku rasa macam aku tak cukup bagus untuk kau. Aku terfikir, dimana ranking aku di mata kau ? Aku yang pertama kah ? Aku tertanya, kau masih ada perasaan pada dia ? Masih punya nafsu dan keinginan mahu kembali bersama dia ? Masih menunggu dia lagi ? Kau buat aku betul betul rasa kat paling bawah sekali. Aku sedar aku bukanlah cantik mana. Memang hodoh pun. But to hear it from the one I trusted most, memang sangat mengecewakan. Siapa lagi yang nak buat aku rasa berharga and bermakna kalau bukan kau ? Tapi kalau kau sendiri yang buat aku rasa tak konfiden dgn diri sendiri, mcm mana aku nak rasa dihargai ? Kau perlu tahu bila, mana, mcm mana, dan apa yang patut and yang tak patut kau buat or cakap bila dengan kekasih.






Yea. Aku memang terasa.
















p/s: Cinta mati aku adalah Apa. Aku takkan boleh sayang orang lain mcm mana aku penah sayang Apa.


.
.
.
.
.
.


Apa kau rasa kalau aku keluar statement macam ni depan2 kau ?









ngeng.

No comments:

Post a Comment