Thursday, June 10, 2010

Friendly is not wild.






"Aku taknak dorang pandang kau macam mana kita pandang Dilod"


Paaap ! Tamparan hebat tepat ke muka aku. Cissss bedebah.



Ahh usah kau nafi. Apa kau tak akui sememangnya lagak kau seperti tipikal "modern girls" ?Lantangan suara teriak sana sini macam kau seorang saja yang wujud. Lenggang liuk badan kau yang saja ditonggeng-tonggeng menarik perhatian si nafsu. Pakaian compang camping seperti tidak cukup kain disarung ke badan. Tanpa segan silu bercengkerama dengan yang bukan muhrim. Gelak tawa yang besar macam tiada risau akan esok harinya. Ishhh... !


Astaghfirullahalazim...


Kalau ibu bapa kau tahu ni...menyesal mereka lahirkan kau !




Ehh jap. Boleh aku defend diri tak ?


Ya memang aku cakap kuat. Lantang. Macam kompang kenduri kahwin. Tapi tidak langsung terniat untuk mencari perhatian. Jauh sekali nak berkenalan. Ya aku jalan tergedik-gedik macam kucing gemuk yang sangat pemalas. Tapi sikit pun tak terniat untuk melonjak naik nafsu serakah sekalian. Ya aku senang berpakaian bebas. Aku akui silap aku kerna terlalu ingin update dengan kononnya in-style fashion. Tapi sikit pun tak terniat untuk menunjuk-nunjuk aset yang punya aku. Ya aku senang bergaul dengan kaum Adam tapi bukan aku pergi jual diri ! Ya aku suka rasa bahagia. Setelah apa yang kita lalui hari-hari, perbualan yang diselangi gelak tawa bukan bermakna kita lupa dunia.





Aku tak bisa hakimi orang. Jangan ada yang hakimi aku. Aku cuma manusia cuba untuk hidup di dunia yang penuh cabaran dan anasir-anasir jahat dengan hanya sekelumit kebahagiaan. Aku bukan hipokrit.




p/s: Tapi kadang-kadang, kalau tak terbatas, betul juga kata Qayyum tu. Thanks "simbah air"ke muka aku.






ngeng.

No comments:

Post a Comment