Monday, April 4, 2011

" mencintai tak semestinya memiliki "



Bila fikir kau pukul aku,
Bila fikir kau pernah curang,
Bila fikir hari hari kena maki,
Bila fikir kau kasar dengan aku,
Bila fikir kau tidak adil,
Bila fikir gila kuasa kau,
Bila fikir ego taknak kalah kau,


Aku jadi benci. Aku jadi marah. Aku jadi kuat.



Tapi....


Bila teringat mata kau,
Bila dengar Love The Way You Lie, Callin U, Yakinlah Aku Menjemputmu dan 150juta,
Bila fikir perhatian kau beri,
Bila fikir manja kau kalah bayi,
Bila fikir pengorbanan kau,
Bila fikir arifnya kau ttg aku,
Bila melihat album kita,
Bila diselubungi comforter kau ketika tidur,
Bila terlihat kereta satria biru dimana-mana,
Bila terdengar Zafran panggil Paksu,
Bila ternampak vespa buruk di tepi jalan,
Bila terbayang pelukan kau disisi,
Bila teringat kucupan mesra kau,
Bila terlalu di Tmn Len Sen dan Bangi,
Bila bersiar-siar di pantai PD,
Bila terlihat gmbr kau di dompet aku,
Bila teringat sakat kau yg buat aku gelak,




Aku menangis. Kenapa aku lepaskan satu-satunya yang terindah dalam hidup aku ? Kalau lah aku tak dikaburi nafsu, mungkin aku masih bersama kau. Tak guna menyesal. Aku redha ketentuanNya. Kalau bukan kerana keluarga dah tak suka, aku sanggup sujud cium kaki kau asal kau kembali. Tapi Tuhan ada rancangan lain utk kita. Dia takkan bg dugaan kalau kita tak blh hadapinya... Aku masih sayang kau, cinta mati aku.... Si Azfar..


p/s: Aku tak blh jumpa jahat kau lg byk dr baik kau....





ngeng.

No comments:

Post a Comment