Friday, December 11, 2009

Iktibar malam ini.

Tempat: Gym UIA.
Masa: 10++
Tarikh: 10 Nov 2009
Aktiviti: Study for paper IRK
Individu: Akma, Dayang and me.


>ringtone Gossip Girl

Akma: Huuhh!! Takot nye weh! >tunjuk hndphone dia kat Dayang. Terdiam. Then pass kat aku.

Kandungan sms: Cyg..org nak gi kdai ni tau. Ada accindent. Kepala dia berkecai..takot.

Terdiam.


Masa: 11pm

Announcement : Salam pada warga Ummu Salamah. Ini berita terbaru. Seorang mak guard kita baru sahaja meninggal dunia. Marilah kita sama-sama sedekah kan Al-Fatihah untuk beliau.

Terdiam.


Habis je study dgn Akma and Dayang, aku balik bilik. Otw tu, nampak ramai sangat kat pondok guard. Aku cam terpikir jap kaitan msg Pokyea tadi dengan announcement. Jangan cakap mak guard tu accident kat depan blok aku ni?? Aku cepat2 pegi kat tempat orang ramai yang tengah dok campak2 kain batik dari atas. Rupa rupa nya, accident tu happen kat depan blok kolej Murni yang sebaris dengan blok B. Makguard tu tengah naik motor otw nak masuk syif die. Lampu baru je tukar hijau. Dia nak buat U turn den suddenly ada TRELER dari arah bertentangan yang tengah kejar lampu langgar makcik guard. Treler tu tros blahh tak berhenti. Orang ramai yang nampak nak pergi tgk mangsa tapi tak dapat nak cam siapa sebab kepala dia dah hancur berkecai hanya tinggal badan. Student yang ada di tempat kejadian pegi panggil pak guard and bile bukak sweater mangsa pakai baju uniform guard UIA and ada nametag tertulis Sharifah. Dari situ mereka dah tahu. Sangat ngeri. Treler tu teros pergi ke balai polis untuk report kejadian. Yelah if die turun, for sure kena belasah dgn org ramai en. Benda salah dia langgar nak sangat kejar lampu even dah tukar merah. Ada sorang ni upload enn gambar mangsa kat Facebook. Aku baru tgk td through Facebook Akma. Aku rase tak ptt budak tu upload en gambar. Mengaibkan. Apalah perasaan anak-anak arwah if dorang dapat tau gambar arwah mak dorang dipapar kan dalam keadaan macam tu. Sangat ngeri. Helmet pecah dua dengan is isi otak masih ade dalam nya.


Semalam aku punya takut terbangun pukul 4 tak boleh tidur teros stay up sampai pukul 6 lebih. Nasib baik Apa and Anese tak tido lagi teman aku. Pukul 6 lebih orang bangun nak solat Subuh. Lepas aku solat je aku teros tido balik.


Mati. Bila-bila boleh berlaku. Pada sape-sape tak kira dimana kita berada. Anda sudah bersedia menghadapai mati?? Aku belum. Takut bila pikirkan mati. Amal ibadat aku masih belum cukup. Banyak dosa aku. Ya Allah ya Tuhanku, Kau panjangkanlah umur ku, umur kedua ibu bapa ku, kakak-kakak dan abangku, saudara-mara serta rakan-rakan ku. Kau berkatilah hidup kami Ya Allah. Amin.


Aku tak sampai hati nak pos kan gambar accident tu. Terlalu teruk. Aku takut tak dapat tidur lagi malam ni. Herm. Korang.bawak motor and kereta elok-elok kay? Kadang kadang even kita bawak cermat pon, tapi sb kecuaian org lain, kita yang jd mangsa. So always be careful okay.



ngeng.

6 comments:

  1. Arwah pakcik aku pon meninggal sebab accident pai. Kite semua tak tahu bile masa kite mati menjelma sebab semua tu misteri.takziah kepada keluarga arwah.

    //hargailah orang yang tersayang sebelum terlambat<===kali nih komen aku memang serius.

    ReplyDelete
  2. Nak jugak mention RINGTONE GOSSIP GIRLS tu? HAHAHA

    ReplyDelete
  3. hihiy-aku bace pon serious.
    mdy- heyy mestilahh. kata waldorf haa. HAHA.

    ReplyDelete
  4. Hahaha! Aku taw mmg serious issue nih aku bc pon cam cuak gak, tapi bila dh tengok prat ringtone tu mmg gelak gyla smpi pecah perot weyy. Hahaha

    ReplyDelete
  5. haha. mengong! dalam serious kena ade lawak gak enn. hehe.

    ReplyDelete
  6. eyh tapi mmg dah ringtone die gossip girl punye. nak wat cano haa. hahahaha

    ReplyDelete