Friday, February 11, 2011

painphobic.

I have second thoughts. Despite all of your effort to make it up to me, I find it still hard for me to believe you again. You see, I have trust issues. Especially when it comes to emotions and feelings. I am emotionally-fragile. And trust is like a mirror. You can fix it if it's broken but you can still see a crack in the reflection.


Aku taknak hari-hari aku risau kau pergi mana, buat apa, dengan siapa.
Aku taknak malam-malam aku risau apa akan jadi masa depan kita kelak.
Aku taknak masa-masa aku terisi dengan bayangan yang sukar aku lupakan.
Aku kira, kau juga pasti taknak kan ?

Apa yang aku nak.
Hari-hari aku tenang tanpa perlu risau agenda harian kau.
Malam-malam aku nyenyak tanpa tangisan dalam hati dan titisan air mata.
Masa-masa aku tidak terabai dengan hal hal remeh dalam percintaan.



Tolong. Tolong aku. Aku ingin hidup tenang. Aku bukan paranoia. Kenapa perlu aku risau ini semua sedangkan aku boleh hidup bahagia ? Boleh kau berikan itu pada aku ? Pinta aku mudah. Kau pun tahu. Tolong betulkan ini semua. Aku penat nak hidup dalam ketakutan terbesar aku. Tolong lah yang itu datangnya bukan dari kau kali ini. Aku dah penat.


Kau tak pernah tanya aku, apa benda yang paling aku takutkan sekali ? Cuba kau tanya, tengok apa aku jawab ?





ngeng.

No comments:

Post a Comment