Monday, February 28, 2011

wedding bells ? ohh no, thank you :)



I have a few friends who are already engaged. And some, dah kahwin dah pun. All my life, I dream of a happy and normal family. My plan was to get married cepat2, have some kids and live happily ever after. Too bad, it all only happens in fairytales. And life ain't no fairytale. Ini bukan drama TV3. Ini realiti kehidupan.


I used to believe in marriage. And my weakness is that, whenever I met someone new, I was convinced that he could be my future husband. So I started berangan all the things yang every traditional girls would want in life. Dan harapan aku jadi menggunung bila si polan juga menaburkan kata-kata manis konon nya aku lah yang dicari-cari selama ini. Urghh lame.. duhh. Semangat siapa yang tak membuak bila harapan di hati disokong-sokong ?


Tapi pengalaman mengajar aku bahawa, kebenaran tidak lah selalu indah. After what happened, aku seolah ditiup semangat dan pandangan baru. Mungkin ini juga caranya untuk aku memahami dia. Aku cuba untuk bersifat lebih terbuka. Dan untuk itu, aku mula mengubah pandangan aku tentang sesetengah perkara.


*mengeluh


Selama hidup aku, aku cuba menentukan nasib aku sendiri. Seolah-olah aku cuba melawan takdir. Sekarang, aku lepaskan satu-persatu dan serahkan segalanya pada Yang Maha Esa. Aku percaya, satu hari nanti, bila tiba masa yang sesuai, Tuhan akan kurniakan aku seseorang yang aku berhak dapat. Sama ada "seseorang" itu adalah dia yang aku bersama sekarang ini atau tidak, aku serahkan segalanya pada Dia.



Untuk masa sekarang, hidup aku adalah untuk aku. Selagi aku tidak terikat dengan sesiapa atau dibawah mana-mana peraturan agama, I will live with my own rules. So, it is gonna be nore about me, and less about you. Patuhku, tundukku, akurku pada kau sekarang, hanyalah atas dasar hormat dan sayang. Bukan lagi atas dasar kau lelaki aku, kau lagi berkuasa dan aku patut dengar cakap kau 100%. Selain dari kebenaran dalam Islam, kebenaran lain bagi aku, is just a matter of opinion.. Aku dah redha.





p/s : Bila sekarang kau tanya mahukah aku kahwin dengan kau, aku tak bergurau bila aku katakan "taknak"....atleast, not for now.




ngeng.

No comments:

Post a Comment