Friday, November 6, 2009

Sumpah tak kesah. Ehh, kot.

Entry ni has nothing to do dengan yang masih hidup atau pon yang telah meninggal dunia. Saja-saja je nak tambah post pada blog aku yang dah mencecah lebih dari 200 post sejak awal tahun hari tu. So nmpk sgt lah aku ni minah type yang cane en. SANGAT TRANSPARENT!!


Ape aku nak cite ni actually buat aku terfikir since last 3 days sampai laa ni. Topik nya berkaitan emo haa. Antara aku dengan kawan2 UIA aku semua, kitorang suke maen maen konon emo kalau dinganjeng, diusik or disakat. Tapi maen maen je pon. Bukan emo betol betol. Kalau ada pon, satu dua kali je lah. Until masa hari tu kitorang cakap lah sape yang suke emo and so whatever sume tu. Knowing me, aku mmg bukan jenis yang nak emo dengan kawan kawan. I mean if terasa ke pe, cam buat bodoh jela janji tak nyusahkan orang. Okay for those yang STFians mungkin akan cakap tak Phye memang emo!! Dulu time sekolah kita sume pramatang pe??? HAHA. Dah keluar dari kepompong ni, takkan nak perangai cam budak kecik lagi en? So..Phye yang konon dah tak pramatang ni bukan jenis yang emo dengan kawan kawan. Aku jenis lantak kau lah nak terasa ke tak. Benda aku tak buat salah. Unless if betol aku yang cari pasal lain cite lah en. Pokoknya aku nak cakap ni, aku bukan jenis yang nak emo emo or pening pale pikir sal kawan. And hari tu, Akma cakap.."aah Phye memang. Dari dulu pon dia tak penah nak emo"...Okay I take that as a compliment! HAHA. Aku bukan pe. Sumpah malas nak layan orang yang nak emo sal benda entah pape.


But then, aku terpikir. Dengan kawan kawan mmg emo ni bukan jadi isu la en. Tapi kalau dengan boyfriend, or family....fuuhhh!!! Emo die terlebih lebih plak!! Tak caye tanya lah dengan mane2 ex or boyfriend aku or family aku. Nak tahan emo tu, laen macam je tahan en. Muka dah antare nak kata cun dengan tak cun. HAHA. Merajuk bukan kemain. Sampai dah macam hindustan bagai haa! (Hidup aku ni mmg tak habes-habes cam hindustan! HAHA) Tapi naseb baek aku jenis yang cepat cool down. Maybe sbb sifat malas nak layan aku tu still ada. Tapi tu lah. Aku terpikir. Kenapa en aku tak boleh nak adapt perangai 'mls nak emo' aku dgn kawan kawan kat boyfren or family aku? Ni kalau ayah tak belikan topup ke pe..mulut muncung cam anak itik! Kalau umi lebihkan Abang sikit, majok sampai taknak makan! Kalau kena buat keje lebih sikt, dah terase cam bibik kat umah. Haish.


Now lagi satu kes aku tatau lah nak kate aku emo ke tak. Nak kate emo, tapi sumpah aku tak kesah pon. Nak emo mmg tak lah en. Tapi nak kata tak emo, cam sikit terasa tu ada lah. Bukan pe ponn..tapi nama aku takde. Nama lagi satu ade. Tapi kate dah lupe. Nama takde takpe. Tau bahaye. Tapi nick aku pon takde. Kat topfren aku takde. Tapi kawan aku ade. Ehh tak tak tak! Sumpah aku tak heran. Betol nie. Tak heran pon haa. Betol lah. Aku tak emo dengan kawan kawan. Ehh kawan? Yelah tuu. Dah lah. Malas nak pikir. Memang tak lah aku nak emo en. Herm.


p/s: JB..here I come!!!!




ngeng.

No comments:

Post a Comment