Saturday, May 9, 2009

BOHSIA.

Last week, I watched BOHSIA at J.J Seremban. Yeah, it's weird hearing me watching Malay movie! Not that I'm saying Malay movies takde kualiti or what. It's just that Malay movies nowadays are so typical and lack of logical. I mean, come on, ala ala hindustan jugak. Sume nak stock jiwang. Tak pon nak karut karut aje. Berlakon pon stereotype jea. Cam tak real. the actors cam nmpk sgt berlakon. Tak hidup lakonan. And the scripts..OMG!! Tak payah cakap lah. I'm not saying all of it mcm tue. Just yang typical directors lahh. I mean, we heard the name Prof Madya jea..ouh..we know what kind of movie it is. Tengok sekarang..raya dah keluar. Rugi jea rm8 pergi tgk. Ada gak yang betol betol bagos. Like Yasmin tue. Tapi movie die pon agak "typical Yasmin"..latar lebih kurang jea. Motif pon nak dekat same. And sume cite pon nak tergantung. Haih..but she's a lot better than most directors today.


Okay. Berbalek pasa cerita BOHSIA td. Mase find out ade cite nie, cam dah agak dah cane intipati movie tue. Cam nak tunggu raya jelah kan. But then, Nabila anak Amy tu plak berlakon (I'm a big fan of hers)..cam nak gie tgk lah. Saje isi masa terluang dengan Apa. Well, I must say, it's not that frustrating lah. I give 3 out of 5. It's actually quite good. Berlakon pon mcm real. Except Diana Danielle. Tak tahu lah kenapa die cam ketat sgt. Her acting are so tak real. Pastu ikot script gile plak tue. Herm...I like her but it's frustrating.

Dalam BOHSIA, memang mcm reflects the world know. I don't have that much friend yang camtu. Takde langsung kott I think. But yeah, I do have friends yang agak rosak akhlak and all that. And memang same lah cam dalam BOHSIA. I actually did have fun watching it. Haha. So, korang..pergilah tengok. To me, it is so much better than Remp-IT. Seriously.


ngeng.

No comments:

Post a Comment