Friday, March 5, 2010

Gratitudeness of the heart.

Kesedaran aku dibangkitkan dengan satu tamparan.!!


Bukan tamparan ape pun. Tamparan berita je. Saje je nak cite gebang sikit. Hehe. Well, last two days, while having dinner with Umi and Ayah..suddenly Umi asked me the golden question...


"Ija nak ikut Umi pegi umrah tak? Umi ingat kalau ada rezeki lebih Umi nak belanja Ija pergi umrah. Kaabah macam dah memanggil manggil Umi lah."


OMG!! Umi, kaabah memanggil manggil Umi. Not me. Kaabah will definitely tak memanggil manggil orang macam Ija.


Aku terdiam, tersengih lepas Umi tanya aku macam tu. I did not know what to answer. Aku excited pun ada cause actually memang dah lama aku nak pergi Mekah. Dari kecik aku tak sabar nak pergi. Tapi tu masa kecik. Now aku dah besar..bukan taknak pergi tapi....yang sebenarnya,

........AKU TAKUT NAK PERGI!!!


Wuarkh!!!!! And tadi Umi tanya Along is it okay if she brings me along for Umrah. Along pulak pergi menyokong cakap yang aku memang sangat sangat perlu pergi ke sana!! WTF? Wuarkh...Nak pergi mmg nak. Sapa yang taknak kan?? Bukan selalu dapat pergi. Unless kalau Mekah tu sebelah rumah aku je, mmg takkesah lah bila bila pun nak pergi. Tapi takutlah. Orang selalu cakap before nak pergi tempat suci, kemas kemas kan diri dulu..make sure diri kita bersih dan suci.. Tapi dengan aku perangai macam ni..berupaya ke aku nak buat semua tu? Macam macam cerita aku pernah dengar. Aku takutlah....Perasaan takut ni..lagi takut dari nak amek SPM, lagi takut dari nak kena rotan, lagi takut dari kantoi merayau, lagi takut dari ape ape perasaan takut aku penah rasa. Do you feel me???????


I'm thinking..give me time to think...



p/s: Still thinking.



ngeng.

2 comments: