Monday, August 24, 2009

Doa seorang hamba yang hina.

Ya Allah Ya Tuhanku.
Sesungguhnya Kau Maha Esa, Maha Adil.
Aku berserah padaMu Ya Allah.
Aku tahu aku hambaMu yang hina.
Aku sering lupa padaMu Tuhan.
Ampunkanlah dosa aku.
Bimbinglah aku ke arah kebenaran.
Ke arah yang diredhaiMu Ya Allah.
Aku sayang pada ibu bapa ku, kakak-kakak dan abangku.
Kau pelihara lah kami dari segala kejahatan di dunia dan akhirat.
Kau pelihara lah kami dari segala perkara keji.
Kau lindunglah kami dari segala perbuatan khianat iblis atau manusia.
Sesungguhnya Ya Allah, Kau lebih mengetahui.
Kau memakbulkan doa-doa mereka yang dianiayai.
Kau menganugerahkan iman kepada hambaMu yang sabar.
Berikanlah aku kelebihan itu Ya Tuhan.
Berikanlah aku kekuatan dan ketabahan mengharungi cabaran dan duka kehidupan.
Ya Allah Ya Tuhanku. Sesungguhnya hanya padaMu aku berdoa, aku memohon, aku meminta. Kau makbulkanlah doa aku ini Ya Allah.
Aku mohon keampunan dan kesejahteraan serta perlindungan daripada perbuatan jahat di dunia dan ahkirat.

Amin.

hambaMu yang hina.

No comments:

Post a Comment