Tuesday, September 15, 2009

Si nista kembali.

Ya Allah Ya Tuhanku.
Perempuan berilusi itu ke udara kembali.
Aku tahu badai pasti menimpa lagi.
Bila dia mengucap kata-kata nista.
Kau berikanlah kekuatan.
Kau tunjukkanlah kebenaran.
Kau halangkanlah kejahatan.
Hanya kau Yang Benar.


Aku mengalah kerana Allah.
Aku mengalah kerana hormat.
Aku mengalah kerana umi.
Aku mengalah kerana ayah.
Aku mengalah kerana simpati.


Nampaknya, di bulan Syawal kali ini, sudah terbukti.
Yang benar akan tampil. Yang salah akan sembunyi.
Dia mengelak. Biarkan dia.
Asal Tuhan tahu siapa yang benar, siapa yang berdusta.
Kami tidak pernah ingin menjatuhkan sesiapa.
Kami tidak sebusuk itu.
Niat kami baik. Ingin menjernihkan.
Dia masih mahu mengeruh, biarkan saja.
Sesungguhnya Tuhan suka perkara yang baik-baik.
Dia ingin menghebohkan nista pada satu dunia, biarkan saja.
Dia yang perlu jawab pada Tuhan di alam benar.


Ya Allah Ya Tuhanku,
Aku bersyukur dengan kebahagiaan dan rezeki yang Kau limpahkan pada aku.
Panjangkanlah kesenangan ini Ya Allah.
Jangan biar lagi si nista berkata-kata.
Si dia yang benci melihat orang lain bahagia.
Barisnya racun penuh berbisa.
Yang bisa memecahkan sebuah keluarga.




Faezah 'Alaina Ibrahim.

No comments:

Post a Comment