Sunday, April 18, 2010

Not my fairytale.

I lied to Apa. I went somewhere he'll never let me went to without telling him. And I don't know why, for some reason, I felt guilty. So I told him the truth this morning. Was I stupid ?


I remembered what Diane once told me.


" Jangan admit apa-apa even dah kantoi macam mane pon, just deny it "


(Don't get her wrong boo. Die cakap it generally. Not specifically about you )


Tapi entah kenapa hati tak tenang. Apa putus hubungan. Hati hancur berkecai. Kalau ini terjadi tatkala hati masih kering, mungkin aku tak peduli. Kali ini, lain cerita nya. Hati jadi sembilu, lidah membeku, fikiran mula tak menentu. Aku sayang dia. Ya. Aku pasti ini alasan nya kenapa aku mula menyeka-nyeka mata seperti wiper kereta menyeka air hujan yang tidak berhenti mencurah-curah menghentam tingkap.


Aku cinta dia.


Maafkan aku. Lupakan yang lama, mula hidup baru. Senang sungguh kata permintaan aku. Payah untuk kau lakukan. Tidak setimpal dengan perilaku aku yang berdosa pada kau. Tapi kau akur.. kerna kau masih sayang pada aku.


Layak kah aku mendapat kemaafan dari kau ?


Tidak.


Dan aku juga tidak layak lagi untuk bersama kau. Aku sayang kau. Kau sayang aku. Tapi adakah sayang mencukupi untuk meneruskan perhubungan yang nyata retak ? Aku sentiasa berharap keadaan akan pulih. Kita akan bahagia seperti dalam cerita dongeng dimana di penghujung nya wajib "happily ever after"..


Tapi aku bukan cinderella. Kau bukan prince charming. " happily ever after" bukan milik kita. Itu kenyataannya.




ngeng.

No comments:

Post a Comment