Wednesday, April 21, 2010

Pieces of me.

Final is around the corner. I have less than two weeks to prepare for my Arab and Grammar. I really have to score. Malas dah nak pikir-pikir masalah yang tak masuk akal bagi aku. I've let it go. Tapi aku tak nafi, sekelumit sakit masih ada. Bila teringat, jantung tiba-tiba bagai direntap, dirobek keluar. Tapi aku biarkan saja. Walaupun damai kini, bercantum semula serpihan kaca cermin yang pecah, tapi masih ada kelihatan retaknya. Tapi aku pejamkan mata sahaja karena aku ada benda lain yang masih dan amat perlukan perhatian aku.





Azfar Zahin bin Amzah.


Racun dan madu hidupku. Dia masih perlukan perhatian dariku. Dan aku juga masih perlukan kasih sayang dari dia. Sudah terlalu lama aku abaikan tanggungjawab aku sebagai seorang teman. Aku manusia mudah alpa. Dulu susah senang bersama. Kini kau aku biarkan sahaja. Bercakap tidak menoleh, makan tidak sepinggan, duduk tidak semeja, hati tidak sejiwa. Maafkan aku. Kini aku perlu bangkit dan buka mata. Kita bukan peninggalan sejarah. Kita cerita kehidupan masa kini. Dan aku akan jadikan kebahagiaan yang kita punya, nyata.








ngeng.

No comments:

Post a Comment